Zwiedzanie Krety: Plaża Elafonissi, Jezioro Kournas

przez Eliza Wydrych

Jeśli wybieracie się na Kretę, to na Waszym planie zwiedzania powinna pojawić się plaża Elafonisi i jezioro Kournas. Te miejsca totalnie (ale to TOTALNIE) się od siebie różnią, ale oba warto odwiedzić i na każde trzeba przeznaczyć minimum 3-4 godziny.

Plaża Elafonisi

Elafonisi jest plażą bardzo popularną, ale spokojnie, zajmuje tak duży obszar, że każdy znajdzie miejsce i nie będzie się czuł osaczony. Woda jest tam krystaliczna, a piasek biało-różowy. To właśnie z różowego piasku słynie ta plaża, choć przyznam, że Balos bije pod tym względem Elafonisi na głowę. Za ten różowy kolor odpowiadają pokruszone muszle. A właściwie to miliony muszli. Warto też wspomnieć, że plaża Elafonissi została wpisana na listę Natura 2000. Figurują na niej najcenniejsze pod względem przyrodniczym obszary Europy.

plaża

plaża elafonissi zdjęcia

plaja

Jedzioro Kournas

To jezioro to jedna z najczęściej odwiedzanych atrakcji turystycznych zachodniej Krety. Nic dziwnego, widoki są cudowne! Górski krajobraz diametralnie różni się od tego do czego przywykliśmy w popularnych kurortach.

Wynajęliśmy rowerek wodny i wypłynęliśmy na sam środek jeziora. Pływaliśmy w słodkiej wodzie, skakaliśmy z rowerka do wody i podziwialiśmy żółwie, które żyją w jeziorze. Coś nie-sa-mo-wi-te-go!

kournas jezioro

rowerki

Wynajęcie rowerka na godzinę to koszt 10 euro. Można pływać po całym jeziorze, jedyne na co trzeba uważać to płycizna przy brzegu.

pływanie

driving

eli

Mieliśmy ambitne plany by przejść słynny wąwóz Samaria. Stawiliśmy się na miejscu wcześnie rano. Z racji tego, że trasa liczy ponad 18 km mieliśmy spory zapas energetycznego jedzenia i wody. Niestety trafiliśmy na burzę i wąwóz był zamknięty. Tyle przegrać 🙁

W następnym wpisie z tej kategorii podzielę się z Wami 7 dniowym planem zwiedzania Krety i Santorini. W ciągu tych siedmiu dni zwiedziliśmy Kretę wzdłuż i wszerz. Ręczę za ten plan i gwarantuje, że będziecie taką wycieczką zachwyceni 🙂

ZOBACZ TAKŻE

21 komentarzy

Zaneta 30 czerwca, 2017 - 6:27 pm

Pisz szybciutko ten plan bo za tydzień lecę i od razu go wdroże w praktyce:)

www.misstwentysomething.com 30 czerwca, 2017 - 8:12 pm

Alez piekne zdjecie Eliza! Nigdy nie bylam w Grecji, ale zdecydowanie jest na mojej liscie. Mysle ze w przyszlym roku mi sie uda, w tym roku ”zaliczylam” Lazurowe Wybrzeze, ktore juz dlugo bylo moim marzeniem! Bylo cudownie! Nie moge doczekac sie Twojego planu zwiedznia – na pewno zrobie notatki! A i musze Ci sie czyms pochwalic – dzis mija 6 miesiecy mojego blogowania. Jestem tak szczesliwa, ze zaczelam blogowac i wiesz, Twoj byl byl i jest dla mnie wielka inspiracja! Na blogu umiescilam wlasnie post podsumowujacy te 6 miesiecy. Opisalam dlaczego zaczelam blogowac, co mi dalo blogowanie, skad wziela sie nazwa itd. gdyzy miala ochote to zapraszam http://misstwentysomething.com/6-miesiecy-blogowania-podsumowanie-i-statystyki-ile-osob-czyta-mojego-bloga/

Pozdrawiam
Kornelia

Life by MARCELKA 1 lipca, 2017 - 7:35 am

zdjęcia są zachwycające, nie mogę się napatrzeć na to błękitne niebo i piękną wodę,
już nie mogę się doczekać wpisu z planem zwiedzania

tu i teraz 1 lipca, 2017 - 2:13 pm

Do kolezanki od Lazurowego Wybrzeza- czytam to juz z 6 raz w komentarzach, ze tam bylas!! Gratulujemy !

Kasia 3 lipca, 2017 - 7:03 pm

Dokładnie, pod którymś wpisem z kolei – i to nie tylko na tym blogu – czytam że Kornelia była na Lazurowym Wybrzeżu (a wcześniej, że będzie…) – powinien tu działać jakiś lazurowstrzymywacz xD A co do wpisu Elizy – uwielbiam Twoje relacje z podróży, już kilka razy mi pomogłaś zaplanować wyjazd, dlatego czekam na kolejne posty z tego cyklu! 🙂

Ela 4 lipca, 2017 - 10:56 am

Dziewczyny, po co te złośliwości? Ja z ogromną przyjemnością obejrzałam zdjęcia z Lazurowego Wybrzeża, a pewnie nie jednej osobie Kornelia pomogła zorganizować wyjazd.

http://www.ladymademoiselle.pl 1 lipca, 2017 - 4:45 pm

Grecja jest przepiękna, czekam na następny wpis:)

Zagłodzić Wroga 1 lipca, 2017 - 4:49 pm

Cudowne widoki!

Ola 2 lipca, 2017 - 9:41 am

byłam miesiąc temu na Krecie i jest cudownie, jednak nie wybrałam plaż do zwiedzania, a postawiłam na poznanie ludzi, którzy mieszkają w tak pięknym miejscu oraz zwiedzanie miejsc, które są o niebo lepsze i piękniejsze niż plaże

Technika podróżnika 2 lipca, 2017 - 4:11 pm

Pięknie wyglądałaś 🙂

Carmelatte 2 lipca, 2017 - 5:17 pm

To jeziorko to prześliczne miejsce <3

Carmelatte

Ela - themomentsbyela.pl 3 lipca, 2017 - 9:05 am

Przepiękne zdjęcia. Przeniosłaś mnie fanatyczne miejsce.

Magda 3 lipca, 2017 - 10:29 am

Fajnie, ostatnio tez robiam takie wielkie podsumowanie najfajniejszych miejsc na Krecie, moj nr jeden to Kritsa 🙂 Z niecierpliwoscia czekam na miejsca, ktore Ciebie zachwycily najbardziej 🙂 🙂

Bartosz Łącki 4 lipca, 2017 - 11:58 am

Ale przejrzysta woda! Jestem pod wrażeniem! Może kiedyś uda mi się wybrać tam na wakacje… Wygląda kusząco 🙂

Jag 7 lipca, 2017 - 5:38 pm

W tym roku wybieram się do Grecji i w dalszym ciągu nie znalazłam idealnego hotelu. Czy możesz jakiś polecić? 🙂

Anonim 10 sierpnia, 2017 - 1:50 pm

Jest juz gdzieś ten plan podróży? Nie mogę go znaleźć?

Adrian Jakubiak 3 listopada, 2017 - 11:19 pm

Super zdjęcia! Jestem pod ogromnym wrażeniem!

Jakub Bylica 15 grudnia, 2017 - 7:46 pm

Uwielbiam Kretę. Super fotorelacja.

Ola 1 maja, 2018 - 4:40 pm

„W następnym wpisie z tej kategorii podzielę się z Wami 7 dniowym planem zwiedzania Krety i Santorini.”, kurczę, nie wiem czy nie umiem znaleźć tego planu, czy ostatecznie się nie ukazał?

EllafonissiKretaplaza 22 lipca, 2018 - 5:02 pm

Czasami niektórzy mają problemy jak dojechać do plaży Elafonissi. Kilka wskazówek kiedy jechać i w jakich godzinach. W szczycie sezonu jest tam około 2-3 tyś samochodów i autobusów dlatego na plaży jest bardzo tłoczno. Jest trochę leżaków ale bardzo mało. Na plaży zwykle bardzo wieje i zawiewa nam piasek w oczy jeżeli leżymy na ziemi na ręczniku. Polecam jechać albo z samego rana albo po południu gdy ludzie już wracają do hoteli z plażowania. Jeżeli chodzi o wskazówki dotyczące dojazdu to oczywiście są biura podróży lokalne i wycieczki lokalne które busami z każdego miasta zawożą na plażę. Jeżeli chcemy to zrobić na własną rękę to spokojnie każdym samochodem bez problemu dojedziemy i zaparkujemy na darmowym parkingu. Z niego do plaży mamy jakieś 300-500 metrów w zależności gdzie uda nam się zaparkować.

QWE 11 września, 2018 - 5:10 pm

Najbardziej jak byłam nad jeziorem Kournas spodobały mi się żółwie praktycznie się nie bały i można było pływać z nimi jak skakaliśmy z rowerka wodnego. Polecam Wam go wypożyczyć. Jeżeli chodzi o dojazd to miasteczkach można dopisać się do busa który jeździ nad jezioro lub po prostu wypożyczyć auto i jechać na własną rękę. Naprawdę warto tam się wybrać i je zobaczyć. parking na miejscu jest płatny. Jezioro wygląda cudownie jak pogoda jest ładna i świeci słońce to bardzo fajnie wyglądają kolory jego wody.