Co jeść na śniadania na diecie

Nie wyobrażam sobie dnia bez śniadania. Nie ważne, czy wstaje o 10 czy o 5 rano, śniadanie to dla mnie najważniejszy posiłek dnia. Dziś mam dla was 7 propozycji różnych śniadań. W diecie najważniejsza jest różnorodność dlatego warto jeść codziennie coś innego. Uwielbiam śniadania na słodko, więc wszystkie propozycje będą z owocami.

1. Koktajl ze spiruliną truskawkami i bananem
– jogurt naturalny
– 3 łyżki mieszanki (otręby orkiszowe, siemie lniane, sezam, platki owsiane, spirulina, owoce goji)
– banan
– 4 truskawki
owsianka 2
2. Koktajl z bananem
– jogurt naturalny
– 3 łyżki mieszanki (otręby orkiszowe, siemie lniane, sezam, platki owsiane, zarodki pszenne)
– banan
owsianka-z-borówkami-i-bananem
3. Koktajl z borówkami amerykańskimi i bananem

– jogurt naturalny
– 3 łyżki mieszanki (otręby orkiszowe, siemie lniane, sezam, platki owsiane, zarodki pszenne)
– banan
– borówki amerykańskie
CSC_1292
4. Koktajl z kiełkami, pomarańczą i bananem
– jogurt naturalny
– 3 łyżki mieszanki (otręby orkiszowe, siemie lniane, sezam, platki owsiane, zarodki pszenne)
– kiełki
– pomarańcza
– połówka banana
CSC_1873
5. Placek owsiany ze spiruliną kiwi i twarogiem

Przepis na placek
Dodatki
– twaróg
– jogurt naturalny
– miód
– dżem daktylowo-pomarańczowy
– popping z amarantusa
– kiwi
CSC_1878

6. Placek owsiany ze spiruliną, pomarańczą i twarogiem
Przepis na placek
Dodatki
– twaróg
– jogurt naturalny
– miód
– dżem daktylowo-pomarańczowy
– popping z amarantusa
– pomarańcza
CSC_1702
7.  Placek owsiany z twarogiem i dzemem daktylowo-pomaranczowym
Przepis na placek
Dodatki
– twaróg
– jogurt naturalny
– miód
– dżem domowej roboty

Od śniadania zacznijcie zmiany w waszej codziennej diecie!

40 komentarzy

Dodaj komentarz

Adres email nie zostanie upubliczniony.

  1. wszystkie bardzo mi odpowiadają, pychota 😉 szkoda, ze ja śniadanie zawsze w biegu i na szybko ;( chętnie bym chociaż raz na spokojnie zjadła. Ojj jak marze, zawsze marzyłam o chłopaku kucharzu, żeby robił mi takie śniadanka, obiadki itp

    1. Śniadania bogate w błonnik i białko są bardzo syte, więc na pewno byś się najadła. Takie śniadania mogą zapewnić sytość nawet na 3-4 godziny.
      Co do spiruliny 😛 ja zamówiłam sobie ze strony zrobsobiekrem juz dawno i nakładam jako maseczkę na twarz, na pewno ta co jaj mam jest gorsza jakościowo od Twojej i chyba nie do jedzenia. nie odważyłabym się tego zjeść tą co ja mam, chociaż bardzo mnie kusi by kupić sobie taką jak masz i zmieszać z jogurtem 😛

  2. A nie wygodniej te koktajle przelewać w jakąś wysoką szklankę i po prostu pić? U mnie śniadania to od jakiegoś czasu to płatki owsiane i różne otręby z mlekiem (ale taka pacia bardziej niż pływające w mleku płatki) z jabłkiem startym, cynamonem i łyżką orzechów, lub z bananem i z łyżką orzechów. Zjem miseczkę rano i mogłabym do 14:00 – 16:00 nic nie jeść.

    Mam pytanie odnośnie Twojego treningu – czy zdarza Ci się biegać? Czy tylko siłownia + basen?

  3. Fashionelko, ja kocham koktajle Bardadyna, kojarzysz go? Świetny dietetyk, jego przepisy są różnorodne, każdy znajdzie coś dla siebie. Ja wybrałam kakaowo-bananowy koktajl.
    Pychota

  4. Wszystkiego oprócz pkt 4 (nie lubię pomarańczy i zestawienie z kiełkami mnie nie przekonuje) chętnie bym skosztowała. Jak najbardziej jestem za takimi lekkimi a pożywnymi śniadaniami. Kompletnie się nie zgadzam z opinią, że na śniadanie trzeba zjeść “pół lodówki” żeby się najeść na cały dzień. ;p

  5. Polecam wypróbowanie koktajli na bazie szpinaku, np.:

    1) dwie garście świeżego szpinaku, banan, pomarańcza, pół soku z limonki, szklanka wody mineralnej

    2) dwie garście świeżego szpinaku, jabłko, kiwi, sok z limonki, szklanka wody mineralnej

    albo moje ulubione ostatnie odkrycie banan z awokado, najlepiej jeśli awokado będzie bardzo dojrzałe

  6. Haha, te placki z pomarańczą i kiwi to myślałam, że spaliłaś na węgiel xD I tak sobie myśle co Ty na bloga wrzucasz 😀 Dopiero potem się zorientowałam, że to ze spiruliną 😀

  7. Fajne zestawy sniadaniowe, ale ja korzystam chętnie z pieczywa pelnoziarnistego, codzienne koktaile chyba nie sprawdziły by sie u mnie:)
    Ja podobnie jak Ty muszę zjeść śniadanie i nieważne o której:)

  8. Hej Elizo 🙂 w tym roku zaczynam studia i zastanawiam się na Lublinem, wiem, że Ty też tam studiujesz, tylko jesteś na KULu czy na UMSC? Studiujesz psychologię, prawda? Ja zastanawiam się nad administracją, socjologią lub prawem 🙂 co sądzisz o tych uniwersytetach? Myślisz, że kierunki, które sobie wybrałam dadzą mi dobrą pracę? Czy Ty masz już jakieś plany związane z twoim zawdem?

    1. KUL i UMCS to w zasadzie średnie uczelnie. Jeżeli idziesz na studia pod kątem “czy znajde pracę” to się wymęczysz przez te 3 czy 5 lat 😉 No ale niech tam. Po każdym kierunku jest praca. KAŻDYM. Jeżeli jesteś dobra w swojej dziedzinie, umiesz się zakręcić w odpowiednich stowarzyszeniach to pracę znajdziesz bez problemu. Tyle, że takich ludzi w Polsce jest garstka. Zwykle właśnie idą na studia pod kątem pracy, kończą te studia byle jak, byle mieć tego magistra i idą do pracy za 1200 brutto.

      Idź na administrację. Jest trochę łatwiejsza, niż prawo a perspektywy zawodowe podobne. No, chyba, że zdasz aplikację po prawie, ale do tego potrzeba albo dużo pracy i wysiłku albo mieć koneksje. Socjologia… A co ty chcesz robić po socjologii? Masz jakiś plan? Zgaduję, że nie, bo nie zadawałabyś takich pytań 😉 Więc darowałabym sobie socjologię.

  9. U mnie ostatnio na śniadanie pojawia się placek / omlet: 2 jaja + 1 banan + 1, 2 plasterki awokado (ewentualnie odbrobina mąki razowej lub otrąb owsianych zmielonych) wszystko razem mieszamy i smażymy na oliwie z oliwek. Do tego 1/2 kostki sera białego (100 gram) wymieszanego z 2 – 3 łyżkami jogurtu naturalnego. Takie śniadanko zapewnia sytość na cały poranek. Co do koktajli to polecam taki na bazie jogurtu naturalnego z dodatkiem pestek dyni i pestek słonecznika z odrobiną otrąb.

  10. hej pytanie trochę nie w temacie: 3 Kroki Clinique używasz codziennie? rano i wieczorem? i na ten kremik normalnie nakładasz fluid i puder??

    1. na kremik nakladam jeszcze jeden krem i dopiero baza + podklad, o zolty krem zel clinique jest po to by zlagodzic skórę po zluszczaniu, nie nawilza skóry jakos wybitnie więc konieczne jest nalozenie kolejnej warstwy kremu

    2. dziękuję bardzo za szybką odpowiedź 🙂 po przeczytaniu Twojej recenzji tego produktu zastanawiałam się nad zakupem aż w końcu się skusiłam i teraz zastanawiałam się jak najlepiej stosować 🙂 dzięki

  11. Od pewnego czasu robię sobie maski na twarz używając spiruliny i szczerzę nie wyobrażam sobie jakbym mogła dodawać ją do posiłków. “Zapach” spiruliny jest tak odpychający i obrzydliwy, że ledwo wytrzymuje 10 min. z maską na twarzy (przy czym staram się oddychać ustami, nie nosem, żeby tylko nie czuć tego “zapachu”). Zatem ciężko jest mi uwierzyć w to, że jedzenie z dodatkiem spiruliny może być pyszne.

  12. Trafiłaś w mój gust. Codziennie rano zjadam owsiankę z różnymi owocami lub dżemami, więc widok kaszki jest dla mnie bardzo przyjemny. Bardzo podoba mi się ten jadłospis 🙂

  13. zamowilam spiruline pacyfike w tabletkach , jutro przyjdzie mam zamiar lykac 🙂 i pomyslec ze pare dni temu nie wiedzialam co to jest,dzieki! ciekawa jestem rezultatu,pozdrawiam!

  14. A ja mam poważne problemy z jedzeniem śniadań,umiem jeść dopiero dwie trzy godziny po przebudzeniu ( wcześniej mnie mdli i “rośnie” w buzi) i najgorsze,że nie wiem jak to zmienić 🙁 Kurcze tak sobie myślę,że może takie koktajle dałyby radę na początek ???

    1. Pewnie! Też miałam ten problem, ze rano nie byłam w ogóle głodna i nie wyobrażałam sobie żeby zjeść coś sytego. Koktajle są idealne w takim przypadku. Spróbuj 🙂

  15. Elizo, czemu nie piszesz o tym, że poddana obróbce termicznej spirulina traci swoje wartości? Dla wielu osób, może być to mylące.

  16. Hej przypadkiem Cie znalazlam 🙂 sama schudłam potężnie ( bo już ponad 40 kg po ciązy ) ale zostało mi jeszcze z 10 kg i teraz mam wyzwanie do lipca mam czas. codziennie staram sie cwiczyć i najczesciej 5/7 dni aktywnie cwicze po 50 min plus wyczerpująca praca lub długi 2 godzinny spacer. ponieważ o dietetyce wiem bardzo dużo to zawsze ciekawi mnie co inni jedzą na diecie twoje placki na śniadanie są boskie dziś robiłam :)))
    Cwicze od 17 lutego powiem wam jest cudnie odrazu się chce życ i widzę już super rezultaty powodzenia dla Innych :))))))

  17. Świetne te przepisy 🙂
    Ale mam pewne pytanko, otóż czy te koktajle można zrobić dzień wcześniej wieczorem? Niestety dość wcześnie wstaję, a że lubię spać to każda chwila snu jest dla mnie cenna i rano wszystkie czynności ograniczam do minimum, a co za tym idzie, śniadanie robię dość szybkie, czyli płatki z mlekiem… Jako tako mi to nie przeszkadza, ale czemu nie spróbować czegoś nowego…