Trzy pomysły na genialny obiad

Nie macie pomysłu na obiad? To już macie! I to aż trzy. Te dania to moje absolutne hity. Smakują każdemu, są super zdrowe, pożywne i szybkie w przygotowaniu. Jeden przepis jest wege, a dwa są pescowegetariańskie.

Sos pomidorowy z łososiem

Mleko kokosowe stanowi podstawę niemal każdego dania jakie przygotowuję. Nie inaczej będzie w tym przypadku. Mleko kokosowe łagodzi kwaśny smak pomidorowej passaty, a łosoś dodaje odrobinę słonej nuty. Kupując łososia wędzonego zwracajcie uwagę czy jest wyhodowany czy złowiony. Te złowione są o niebo zdrowsze, mają inny kolor i lepszy smak.

sos z łososiem

Składniki
– 100ml mleka kokosowego
– puszka pomidorów krojonych
– 50ml pomidorowej passaty
– 100g łososia wędzonego (dzikiego)
– 2 cebule
– ząbek czosnku
– listki świeżej bazylii
– przyprawy: Sól, pieprz, słodka papryka, wędzona papryka, suszona cebula, czosnek granulowany

łosoś makaron

Wykonanie
Na patelni na maśle klarowanym/oleju roślinnym smażymy do miękkości poszatkowaną cebulę i czosnek. Następnie wlewamy mleko kokosowe i dodajemy puszkę pomidorów, passatę oraz przyprawy. Kiedy sos zgęstnieje dodajemy pokrojonego w kostkę łososia i jeszcze przez chwilę gotujemy. Tak przygotowany sos podajemy z makaronem. Do sosu opcjonalnie możemy dorzucić oliwki bądź kapary.

Curry z brokuła z wędzoną rybą

Połączenie nieoczywiste, ale jakże pyyyszne. Słodycz mleka kokosowego idealnie komponuje się z brokułem, orientalną pastą curry i słoną wędzoną rybą. Do tego ryż basmati i świeża kolendra. Pokochacie to danie!

Składniki
– brokuł
– brukselka (opcjonalnie)
– 2 cebule
– ząbek czosnku
– ryba wędzona (ja uwielbiam trewala)
– 200ml mleka kokosowego
– pół łyżeczki pasty curry (żółta albo zielona)
– sól, pieprz

ryba

Przygotowanie
Warzywa gotujemy w koszyczku na parze. Te gotowane w wodzie tracą cenne wartości odżywcze, witaminy i przede wszystkim SMAK. Koszyczek kupicie online za kilkanaście złotych. Warzywa mają być al dente.

Na patelni na maśle klarowanym/oleju roślinnym smażymy do miękkości poszatkowaną cebulę i czosnek. Następnie wlewamy mleko kokosowe i dodajemy pastę curry. WSzystko dokładnie mieszamy i doprowadzamy do wrzenia. Kiedy sos zgęstnieje dodajemy warzywa i wszystko dokładnie mieszamy. Jeśli chcecie by sos był bardziej płynny dodajcie więcej mleka kokosowego.

Sos podajemy z ryżem basmati, a całość posypujemy wędzoną rybą i świeżą kolendrą.

Faszerowania dynia

Uwielbiam dynię piżmową, bo można znaleźć ją w marketach przez okrągły rok. To też według mnie najsmaczniejsza odmiana i co ważne, najmniej z nią roboty. Ten przepis to moja inwencja twórcza.  Farsz jest tak genialny, że z powodzeniem można go podawać z ryżem czy makaronem. Jeśli zrobicie go zbyt dużo, następnego dnia możecie go podać w zupełnie innej odsłonie

dynia

Składniki:
– dynia piżmowa
– puszka czerwonej fasoli
– pół puszki kukurydzy
– puszka krojonych pomidorów
– 100ml passaty
– 100ml mleka kokosowego
– sól, pieprz, słodka papryka, ostra papryka, papryka wędzona, suszona cebula, granulowany czosnek
– 3 cebule
– 2 ząbki czosnku
– komosa ryżowa (opcjonalnie)

Przygotowanie
Dynie kroimy wzdłuż, usuwamy pestki i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na ok 30-40 minut.

Na patelni podsmażamy do miękkości poszatkowaną cebulę i czosnek. Następnie dodajemy puszkę pomidorów i passatę. Kiedy woda sie zredukuje dodajemy mleko kokosowe, fasolę, kukurydzę, ugotowana komosę (opcjonalnie) i przyprawy.

faszerowana dynia

Przygotowany sos wykładany na upieczoną dynię i podajemy z wegańskim serem (opcjonalnie), wegańskim majonezem (opcjonalnie), ostrym ketchupem i świeżą kolendrą.
To jak, robicie? 🙂

27 Comments
  1. Wszystko wygląda smacznie! ja jednak jakoś nie mogę przekonać się do mleczka kokosowego. O dziwo, bo wszystko co kokosowe, z surowym kokosem włącznie uwielbiam. Mleko jest dla mnie za mdłe i staje mi w gardle. Ani z chia, ani w koktajlach, no nie i koniec 🙂
    Chociaż może warto spróbować w połączeniu z innymi smakami., jak powyżej. Może by mnie zaskoczyło 🙂

  2. Elizo, wypróbowałam pierwszy przepis i od razu zostawiam tutaj wiadomość, bo jest przeeeeeepyszne!!!!!! Miałam w lodowce jeszcze marchew i pietruszkę, a zamiast makaronu dodałam ryż. A zamiast łososia pstrąga wędzonego. Polecam! Bardzo pożywne, rozgrzewające. Pozdrawiam serdecznie :))

  3. Super blog, ogólnie do takiego jedzonka polecam się czegoś dobrego napić ! Sam zajmuje się prowadzeniem barów mobilnych i powiem wam że na drinkach się sam. Jak ktoś się też tym interesuje to polecam koktajl Mery_Morgorrows 2.0 oczywiście wersja 1.0 jest klasyczna ale 2.0 ma w sobie to coś 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>