Pomysł na zdrowe i smaczne śniadanie

Wszyscy doskonale wiemy, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dobra, ale co w sytuacji kiedy wstajemy bardzo wcześnie, mamy ekstremalnie niewiele czasu, musimy się w coś ubrać, umalować się i jeszcze coś zjeść? Najgorsze co możemy w tej sytuacji zrobić to zrezygnować ze śniadania i pójść do pracy/szkoły/na uczelnie na czczo. Łapiemy wtedy na szybko w sklepie drożdżówki, batony czy inne produkty słodkie produkty, które tylko na chwile gwarantują nam poczucie sytości.  Żeby takiej sytuacji uniknąć przygotowałam dla Was propozcycje na ekstremalnie szybkie w przygotowaniu, przepyszne i zdrowe danie, które idealnie sprawdzi się jako śniadanie lub drugie śniadanie w pracy.

Będziecie potrzebować
  • Pełnoziarnistej bułki
  • odtłuszczoną mozzarellę
  • 5 pomidorków koktajlowych/bądź połówka dużego
  • swieżą bazylię
  • łyżeczkę oliwy
  • łososia
  • cytrynę 
Robimy caprese, czyli kroimy mozarelle i pomidory. Dodajemy świeżą bazylię i skrapiamy to wszystko oliwą z oliwek (ja użyłam domowej roboty oliwy z czosnkiem). Do tego pełnoziarnista bułka z łososiem skropionym cytryną.
caprese
Smacznego! 🙂

 

55 Comments
    1. Właśnie jestem na etapie zbierania ciekawych pomysłów na zdrowe dania, bo do wiosny już niedaleko i pora zrzucić nadbagaż 🙂 Zamierzam w końcu zacząć regularnie biegać, dlatego kilka kilogramów mniej z pewnością ułatwi sprawę. Twoje wpisy są bardzo inspirujące i od jutra zaczynam szukać tej mozzarelli!
      I jeszcze mam pytanie…Ostatnio czytałam jeden ze starszych wpisów o 6 weidera, zrobiłaś program do końca??ja kiedyś dotrwałam tylko do 22 dnia:(

  1. wtargnął Ci się błąd w słowo „kroimy” 😀
    a prócz tego jeśli smarujesz chleb masłem to ja osobiście polecam zamienić na serek typu almetka 🙂 Kanpka jest o wiele smaczniejsza, a dodatkowo można urozmaicić ją różnymi smakami! 🙂

    1. Serki typu Almette są bardzo, bardzoo tłuste (i to niestety nie dzięki tłuszczom nasyconym, które mogą przydać się organizmowi). Ale skoro mówisz o cieniutkiej wartstwie… 😉 Na pewno lepsze to niż majonez (z czym też się spotkałam) czy standardowa margaryna. Nad tymi z serii „dla serca” trwają duże dyskusje i co profesor to inna opinia (studiuję dietetykę). Faktem jest, że obniżona zawartość tłuszczów trans daje jej przewagę nad typową margaryną roślinną.

      Ja też nie umiem sobie wyobrazić „suchej” kromki chleba jako bazy kanapki, ale odkryłam, że masło świetnie zastępuje olej kokosowy 🙂 Polecam wszystkim! Nie zmienia smaku kanapki a dobrze scala chleb z tym, co na kanapce 🙂

  2. wtargnął Ci się błąd w słowo „kroimy” 😀
    a prócz tego jeśli smarujesz chleb masłem to ja osobiście polecam zamienić na serek typu almetka 🙂 Kanapka jest o wiele smaczniejsza, a dodatkowo można urozmaicić ją różnymi smakami! 🙂

  3. Uwielbiam włoskie smaki – doskonały początek dnia. Jednak zimą, jeśli mam mało czasu przygotowuję owsiankę. Jeśli czasu nie mam w ogóle robię koktajl

    1. szkoda, że ostatnio tyle doniesień, że łosoś już nie zdrowy, bo zawiera dużo rtęci, podobnie jak inne tłuste ryby… i co tu jeść? kurczak z hormonami, wieprzowina z antybiotykami, ryby z rtęcią? ja na obiad dziś mam gęś, jeszcze chyba najzdrowiej.

  4. Ledwo co napisałam komentarz, co najchętniej bym czytała na blogu, a tu już dwa wpisy na ten temat! Jestem zachwycona, naprawdę świetnie móc wejść 2 razy dziennie ;p mam nadzieję, że takie wpisy będą pojawiały się regularnie! 🙂

  5. Nie nazwałabym tego szybkim śniadaniem… Za dużo krojenia, babrania się. Spróbuj przygotować coś, co naprawdę da się przygotować w dwie minuty.

  6. Mam pytanie kompletnie nie związane z powyższym wpisem. Mianowicie, zastanawiam się czy dalej subskrybujesz GLOSSY BOX? Zastanawiam się nad zamówieniem pierwszego pudełka i bardzo zależy mi na Twojej opinii.
    Pozdrawiam, Aneta 😉

  7. Nie mogę się przemóc by zjeść rybę czy wędlinę na śniadanie bądź II śniadanie więc dla mnie ta opcja odpada!
    Na śniadanie tylko i wyłącznie owsianka – zależnie od nastroju różne wariacje na jej temat.

  8. Uwielbiam twojego bloga, a najbardziej wpisy o podróżach, jakbyś dawała wiecej wpisów o tym jak zorganizować kilkudniowy wypad za granicę to będę przeszczęśliwa( widziałam u ciebie tylko Londyn i Paryż)

    1. Bo właściwie na własną rękę jezdzimy głównie do Paryża i Londynu. Chciałabym zorganizować wyjazd do Rzymu, Barcelony,Amsterdamu, Berlina itd. Mam nadzieje, że jeszcze w tym roku nam się to uda 🙂

    2. Elizo, ja w minione wakacje byłam we Włoszech i cały wyjazd organizowałam sama od a do z, więc jeśli chciałabyś się czegoś dowiedzieć (koszty, noclegi, zwiedzanie, komunikacja), to napisz do mnie (mail pewnie Ci się wyświetlił) 🙂

  9. Mmm, bardzo często coś takiego jem. Jakiej firmy mozzarelli używasz?
    A pomysł z dwoma postami dziennie – fantastyczny! 🙂

    1. Bardzo dobra jest też Mozarella Light z Zott’a (Zottarella czy jak to tam jest na niej napisane)

  10. Powinnas zorganizować konferencje na temat zdrowia, zaprosić paru ekspertów masz sile przebicia wiec pewnie wiele osob by przyszło i miało by lepsze pojęcie na temat zdrowego i smacznego odżywiania oraz aktywność i fizycznej 😉

  11. Nie pokazuje mi się powyższy post na stronie 🙁
    Kiedy wchodzę na Twoją stronę to jako ostatni artykuł pokazuje mi się ten o plakatach we wnętrzach, a do tego o śniadaniu weszłam przez facebooka.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Ewa

  12. A czym zastąpić łososia? Ja zwykle śniadanie jem w pracy i łosoś niekoniecznie mi tam pasuje, może kilka plasterków dobrej szynki, np drobiowej?

    Pozdrawiam
    Marta
    🙂

  13. Wraz z Nowym Rokiem przyszedł czas też na postanowienie z nim związane, mianowicie zwracanie większej uwagi na to, co jem. Do tej pory śniadania w ogóle pomijałam, ale teraz postanowiłam z nich nie rezygnować. Trudno mi wstawać nawet te kilka minut wcześniej, by przygotować coś do zjedzenia i takie szybkie pomysły są naprawdę na wagę złota. Co prawda zdążyłam już opracowac kilka kulinarnych strategii, ale im więcej mam pomysłów, tym lepiej.

  14. Pomysł na śniadanie pierwsza klasa. 🙂 Jednak ja sobie na takie mogę pozwolić w weekendy. W tygodniu, po wstaniu z łóżka nie jestem w stanie nic przełknąć – mam tak od zawsze i dlatego śniadanie i pierwsze i drugie zjadam w pracy – na szczęście bez słodkich dodatków. W sumie to podrzuciłaś dobry temat z tym śniadankiem dla zabieganych. Muszę pomyśleć nad wariacją tego tematu. 🙂 Pozdrawiam.

  15. Eliza, bardzo się cieszę, że wróciłaś do cyklu zdrowego trybu życia, bo ten temat interesuje mnie zdecydowanie najbardziej 🙂 mam nadzieję, że wraz ze zbliżającą się wiosną będzie takich tematów coraz więcej, również dotyczących sportu itd.

  16. Brzmi świetnie. Ja od siebie zaproponowałabym malutkie urozmaicenie poprzez posmarowanie pieczywa serkiem takim jak Almette(Twój Smak albo inne tego typu też się doskonale sprawdzają), najlepiej o smaku chrzanowym, bo idealnie pasuje do łososia, ale oczywiście nie każdemu może taki serek pasować. Do tego mając 2-3 minuty więcej rano można przypiec bułkę i wtedy posmarować serkiem przez co jest on niesamowicie kremowy a cała kanapka jeszcze lepsza! 🙂

  17. Od nastepnego tygodnia rozpoczynam odchudzanie, kto sie
    odchudza ze mna? Znalazlam w google dobry plan na chudniecie,
    wygoglujcie sobie – Jak szybko schudnąć Kamidoni zaleca

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>