Placek owsiany na śniadanie

placek owsiany z twarozkiem

Kolejny pomysł na zdrowe i smaczne śniadanie.  Placek owsiany to pełna wartości odżywczych propozycja, idealna na początek dnia. Możemy go zjeść na słodko lub na słono. Ja preferuje słodkie śniadania dlatego mój wczorajszy placek był z masłem orzechowym (96%) i bananem. Uwielbiam też wariant z twarogiem, maslanką, bananem i dżemem 

placek owsiany
Przepis na placek owsiany jest banalnie prosty

Potrzebujemy
– 2 jajek
– 40g płatków owsianych (ja miele w blenderze płatki owsiane, otręby orkiszowe, zarodki pszenne, sezam)
– łyżki oleju rzepakowego (ewentualnie masła klarowanego)

Przygotowanie
Całość mieszamy/miksujemy do uzyskania gładkiej masy i smażymy na teflonie z dwóch stron na rumiano.

56 Comments
  1. powiedz mi, musi być olej rzepakowy ? nie można zastąpić zwykłym, kujawskim? bo rzepakowy mi się skończył, a tak, to bym sobie już zrobiła na kolację 🙂

  2. Świetny pomysł:) ja robię coś w tym stylu dodając jeszcze oprócz płatków owsianych, płatki migdałów, sezam, siemię lniane, otręby czy słonecznik 🙂 w zasadzie co mam pod ręką 🙂 i podobnie można jeść to w dwóch wersjach, z warzywami (to na wiosnę bo wtedy są świeże i pachnące), albo na słodko 🙂

    chyba jutro wcześniej wstanę i zjem takie właśnie śniadanie ! SMACZNEGO 🙂

  3. Nie wiem jakiego masła orzechowego używasz, ale ja polecam takie bez soli i bez cukru – jest zdrowsze! Można je kupić w sklepach ze zdrową żywnością albo w delikatesach.

  4. Eliza spróbuj zrobić własne masło orzechowe w blenderze-pół kilograma obranych i prażonych orzechów wrzucasz do blendera z odrobiną wybranego oleju i gotowe:)

  5. Od lat kazdego dnia jem na sniadanie platki owsiane z owocami, czasami dodaje tez zarodki pszenne. Ten lekki posilek, daje energie na caly poranek, ale szczerze mowiac troche znudzila mi sie ta podstawowa opcja, wiec chetnie wyprobuje Twoj przepis. Mam tylko pytanie; czy jesli przygotuje taki placek wieczorem, bedzie on jeszcze rano zjadliwy? Jak dlugo mozna go przechowywac? Nie mam rano zbyt wiele czasu, wiec zalezy mi na tym,zeby szybko przygotowac zdrowe i pozywne sniadanie. Moze to tez dobra opcja na lunch w pracy?

  6. Mam takie pytanie ale trochę nie w temacie, przeczytałam twoje poradniki i wszystkie wpisy co do Londynu, bo pamiętam, że kiedyś coś wspominałaś o polskiej taxówce, która jeździ z lotniska do centrum, i pisałaś że możesz dać sprawdzony numer, tylko że ja teraz nie umiem znależć tego wpisu więc czy mogłabyś napisać ile kosztuje taka polska taksówa i nr do niej ?

  7. ja polecam placek z otrębów owsianych 🙂
    2 jajka, 100 gram twarogu chudego, 4 łyżki otrąb owsianych i 2 otrąb pszennych – sól do smaku. mieszamy i wrzucamy na patelnię teflonową mocno rozgrzaną i czekamy, aż się spiecze odpowiednio z obu stron:)

  8. Elizka!ja mam pytanie dotyczące tego placka! chciałabym zrobić Go dzisiaj wieczorem, aby zabrać jutro do szkoły. Czy straci on na walorach smakowych? Bo rano niestety nie mam czasu na naszykowanie sobie II śniadania i lunchu, a zawsze biorę coś zdrowego i chciałabym spróbowac ten placek ;p

  9. Ja kocham jeść placki na śniadanie do moich ulubionych w wersji fit należą amerykańskie czy też jabłkowe placuszki mmmmm palce lizać, mogłabym jeść je każdego dnia praktycznie.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>