Owoce pod kruszonką

Jest coś pyszniejszego niż owoce pod kruszonką? Jabłka, gruszki z cynamonem lub soczyste nektarynki przykryte chrupiącą, słodką chmurką.  Uwielbiam ten deser, ale pozwalam sobie na niego niezwykle rzadko. Jedna mała porcja to bomba kaloryczna. Nie byłabym sobą gdybym nie zmodyfikowała przepisu i nie zamieniła białej mąki na razową, a białego cukru na brązowy.

Przygotowanie tego deseru zajmie nam pół godziny (razem z pieczeniem). Ze zjedzeniem tych pyszności poradzicie sobie zdecydowanie szybciej 🙂

Potrzebne składniki (6 kokilek)
– gruszki, nektarynki albo jabłka
– 1/2 maślanej margaryny Kasia
– 5 łyżki brązowego cukru
– 10 łyżek razowej mąki

Przygotowanie
Owoce kroimy w drobną kostkę. Gruszki i jabłka posypujemy cynamonem i wkładamy do kokilek. Następnie ugniatamy ciasto z masła, cukru i mąki, rwiemy na kawałeczki i przykrywamy nimi owoce. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni (z termoobiegiem) i pieczemy ok 20-30 minut do momentu, aż kruszonka się zarumieni.
gruszki pod kruszonkąDeser najlepiej smakuje z lodami waniliowymi i bitą śmietaną, omnomnom.

Smacznego!

46 Comments
  1. czuję się uziemiona z powodu braku jakichkolwiek żaroodpornych salaterek czy kokilek(swoją drogą, pierwszy raz słyszę taką nazwę:) )

    1. Swoje pierwsze crumble robiłam w papilotkach do muffinek tylko tych z folii aluminiowej. Nie musisz od razu inwestować w kokilki 🙂

  2. Deser rzeczywiście należy do jednych z najprostszych i baaaardzo smacznych 🙂

    Ale odbiegając na moment. Eliza, mogę zapytać gdzie znalazłaś takie większe kokilki? Ja wszędzie spotykam takie malutkie 🙁 A może Wy dziewczyny się orientujecie? Będę wdzięczna za pomoc 🙂

  3. Hej, deser wygląda pysznie*.* jednak pieczone jabłka i gruszki mi nie bardzo podchodzą 🙁 myślisz, że równie smacznie wyjdzie np. z malinami ? Pozdrawiam :*

  4. ja bym jeszcze dorzuciła truskaweczki.
    Błagam – wrzucaj takie posty rano albo w południe – moje bikini do lata przechodzi właśnie trening silnej woli!
    i lody… omnomnom
    :*

    1. Eliza, jesteś cudowna! Nie jestem specjalistką w deserach i nigdy (!) nie zrobiłam sama ciasta (wiem, wiem, że owoce pod kruszonką do ciast nie należą, ale od czegoś trzeba zacząć). Idę do kuchni!!!!

  5. Takie owoce nie są aż taką bombą kaloryczną – jest porównywalna do batonika, ok 250 kalorii. Oczywiście to sporo, ale w końcu to deser 🙂

  6. Ochhh ale pyszności i o wiele zdrowiej po zmianie składników. Myślisz że margaryna też coś zdrowia doda? Masło jest przecież taaakie kaloryczne!

  7. A próbowałaś ze ‚zdrowsza’ wesją kruszonki? Otręby, płatki owsiane, siemie lniane, orzechy, pestki itp… Warto spróbować! PYCHA!

  8. ELIZA!!! Czekam na post odnośnie Twojej obecnej aktywności fizycznej- jak tygodniowo planujesz sobie ćwiczenia, basen itd, Kiedy pozwalasz sobie na małe co nieco 😉 i czym zastępujesz słodkie przekąski.

  9. Owoce pod kruszonką są bardzo dobre. Szczególnie nam przypadły do gustu truskawki pod kruszonką. Ostatnio też wzięło nas na słodkosci i zrobiłyśmy proste domowe, pachnące mini-pączki, zresztą dzięki inspiracji innych znanych – Abstrahuje.tv:-)

    Tymczasem, zastanawiam się, wracając do obecnego przepisu, czy cynamon przy takich składnikach jest absolutnie konieczny?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>