Jadłospis na redukcję wagi #4

To już czwarty jadłospis na redukcję wagi. Staram się by proponowane przeze mnie jadłospisy były różnorodne, wartościowe i przede wszystkim smaczne. Chcę Wam pokazać, że bycie na zdrowej diecie nie oznacza nudnego i niesmacznego jedzenia. Najważniejsze żeby zrozumieć, że nie chodzi o to by jeść mniej. Chodzi o to by jeść zdrowo, by posiłki były prawidłowo zbilansowane i posiadały wiele wartości odżywczych. Szperajcie, wyszukujcie fajnych przepisów. Inspirujmy się nawzajem! 🙂

Śniadanie: Placek owsiany z dżemem daktylowo-pomarańczowym i twarogiem półtłustym pomieszanym z maślanką i połówką banana
Placek owsiany jest przepyszny i pluje sobie w brodę, że wcześniej nie robiłam go na śniadanie. Smakuje fantastycznie na słodko np. z owocami czy twarożkiem jak i na słono, z sałatą, duszonymi pieczarkami i marchewką. Przepis pod aktywnym linkiem.
DIETETYCZNE INFO: Do płatków owsianych (górskich) dorzucam otręby orkiszowe, pszenne, zarodki pszenne, siemie lniane, sezam i mak i to wszystko miksuje w blenderze. Taka mieszanka to bomba witamin i wartości odżywczych. Zobaczcie jak to wygląda w przekroju
placek owsiany z twarozkiemprzekrój
II Sniadanie: Kanapki z pastą rybną, twarogiem i ketchupem
Kupujemy makrelę w pomidorach, dodajemy do niej połowę twarogu (120g) i łyżkę ketchupu. Pyszna pasta rybna gotowa. 
DIETETYCZNE INFO: Ryby bogate są w  kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3, jod, selen czy witaminy z grupy D. Poza tym są bogate w białko dzięki czemu zapewniają poczucie sytości na 2-3h. 
pasta rybna
Obiad: Krewetki z brązowym ryżem i sałatką ze szpinaku, roszponki i octu balsamicznego
Przepis na to danie znajdziecie pod aktywnym linkiem. To aktualnie moje ulubione danie. Tak przyrządzone krewetki mogłabym jeść codziennie!
DIETETYCZNE INFO: Krewetki są lekkostrawne i niskokaloryczne, zawierają jedynie około 86 kcal na 100g i niewielką ilość tłuszczu. Są też dobrym źródłem białka, którego zawartość w 100g mięsa sięga 19%
krewetki z kasza jaglana
Przekąska: Placuszki z cukinii 
Cukinię ścieramy na tarce o grubych oczkach. Odsączamy sok, dodajemy 2 jajka i ok 3 łyżki mąki razowej (typ 2000), do tego przyprawy: sól, pieprz, czosnek, papryka. (Z jednej sporej cukinii wychodzi 10 placuszków) Całość mieszamy, formujemy placki za pomocą łyżki i podsmażamy na łyżeczce oleju rzepakowego na rumiano. To jest wersja najuboższa. Do startej cukinii możecie dodać podduszone pieczarki, cebulę czy boczek! Placki podaje z fetą bądź pleśniowym serem
DIETETYCZNE INFO: Starajcie się zupełnie odstawić białą mąkę. Razowa nie różni się smakiem, a jest o wiele zdrowsza.
placuszki z cukinii

Kolacja: Makrela wędzona z kromką chleba
Mnie starcza połówka, do tego zawsze dorzucam jakieś warzywo: gotowaną brukselkę bądz bądź brokuła.
DIETETYCZNE INFO: Makrele kupujcie w osiedlowych sklepikach. Jest ogromna różnica w smaku pomiędzy tymi  z wielkich marketów, a małych sklepików

 Smacznego 🙂

59 Comments
  1. proponuje inny przepis na pastę z makreli:
    1. wedzona makrelę rozdrobnic
    2. dużą cebulę pokroić
    3.pokroic kilka ogórkow kiszonych
    4. 5jajek ugotowac na twardo i utrzec na tarce lub drobno pokroic
    Przyprawić solą i pieprzem i majonezem na pól z jogurtem naturalnym. pycha 🙂

    1. a ja wymyslilam ją w piątkowy ranek z glodu 🙂 ale w zwiazku z tym, co mowicie, to niechybny znak, ze będę miala dzieci i zostanę czyjąś teściową 🙂

    2. Ja robię z wędzonym łososiem+200g twarogu+2 jajka na twardo+2 łyżki majonezu+zielona pietruszka,wszystko miksuję na gładką masę i smaruję nią pumpernikla:)

  2. Za szybko podniosłam alarm, już jest ok 🙂 Wczoraj właśnie robiłam placek owsiany i smakuje rewelacyjnie! A jeśli lubisz pasty do kanapek to koniecznie spróbuj pastę z tuńczyka: puszkę tuńczyka w sosie własnym wymieszać z połową opakowania serka śmietankowego (Philadelphia, Turek) i pokrojonym całym pęczkiem szczypiorku. Pycha!

  3. Eliza, Almette zawiera sporo tłuszczu. Wiadomo, raz na jakiś czas można. W marketach są dużo tańsze serki z mniejszą ilością tłuszczu, no i nie są spulchniane azotem. Ja sama robię zawijaski z łososia (łosoś posmarowany Almette chrzanowym, zawinięty w rulonik i związany szczypiorkiem). Jak mam fazę na superzdrowość, to właśnie zamieniam Almette na coś zdrowszego i dorzucam przyprawy sama. 😀

    1. A co ma do tego azot? Jest podstawowym składnikiem powietrza, praktycznie biernym chemicznie w warunkach ciśnienia i temperatury w których żyjemy. Kolejna bzdurna teoria na temat domniemanych koszmarnych chemikaliów, które nas zabiją, jak zjemy serek? 😀

  4. dlaczego makrela z małego sklepu jest smaczniejsza? ponieważ takie makrele wędzi się w lokalnej wędzarni (z nad morza sprowadza się mrożone makrele a nie wędzone!) i wtedy są swieże. wielkie markety nie wiadomo gdzie wędzą pakują w folię i taka makrela jest nieświeża i niesmaczna

  5. Placuszki cukiniowe sa pyszne z dodatkiem cebulki, czosnku i marchewki 🙂 Cukinia w towarzystwie tych dwoch „smierdzieli” smakuje naprawde najlepiej. Pyszne to wszystko :)))

  6. Placki z cukinii pyszne, robię je czasem. Pastę z makreli robię z jajkami i szczypiorkiem, może nie jest bardzo dietetyczna, ale wychodzi pyszna. Nigdy nie trzymałam wagi, raczej wiecznie musiałam się tuczyć, by przytyć choć 1 kg 🙂

  7. Mam pytanie troszke z innej beczki…poszukuje dobrego tuszu do rzes oraz kredki. Obecnie uzywam Estee Lauder (uzywalam tez Diora) i nie jestem zadowolona po 15 min wygladam jak panda, wszystko jest na dolnej powiece. Potrzebuje cos w miare trwalego ale eyeliner odpada. Mozesz cos polecic…

  8. Elizka, słyszałaś o nowym wymogu Europejskim? Podobno właściciel witryny internetowej (także bloger) ma obowiązek umieścić na swojej stronie taki dymek informujący o wykorzystaniu plików cookies, a za brak tego cudeńka są nawet kary ;/. Czegoż to jeszcze nie wymyślą :P.

    1. Mam specjalną wtyczkę na wordpressa, jesli chodzi o blogspot to kompletnie nie ogarniam tej platformy i nawet nie wiem czy widget z paskiem jest dostępny 🙁

      PS Jak to nie widać paska? W sensie wcale? :p

    1. Może być, zobaczyłam teraz na explorer, ze jest :). Kurcze, szkoda że na blogspocie nie można takiego subtelnego paska ustawić ;/. Dzięki za info, szukam dalej idealnego 😛 :*.

  9. Nie jedzcie nigdy ryby z brukselką czy brokułem, gdyż blokują one wchłanianie jodu oraz innych wartościowych składników zawartych w rybach!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>