Jadłospis na redukcję (przepyszny!)

Dziś chcę Wam pokazać jeden z moich ulubionych jadłospisów. Ostatnio sporo eksperymentuję i godzinami siedzę w kuchni. Mam dla Was kilka hitów, jakie wygrzebałam w sieci. M.in przepyszne i zdrowe brownie z cukinią oraz wybornego tatara z tuńczyka i awokado.

Zobaczcie sami!

Śniadanie: Placek jaglany kokosowo-bananowy

To danie weszło do mojego menu na stałe. Jest tak pyszne, zdrowe i sycące, że powinno być obowiązkową pozycja w Waszej diecie. Serio! Skład można modyfikować, ale to co musi się znaleźć to jajko, płatki jaglane i banan. Najpierw rozdrabniamy banana widelcem i ubijamy go z jajkiem. Potem dodajemy 2 łyżki płatków. Ta kolejność jest bardzo ważna i gwarantuje, że placek fajnie wyrośnie i się zetnie. Do podstawowych  składników możecie dodać rozdrobnione orzechy, rodzynki, sezam itd. Placek smażymy z dwóch stron na łyżeczce oleju kokosowego. Ja na koniec polewam go jeszcze mleczkiem kokosowym (minimum 95% kokosa).

placek-z-platkow-jaglanych

II Śniadanie: Tatar z tuńczyka, mango i awokado

Oszalałam na punkcie rybnych tatarów. Kiedy na Majorce spróbowałam tatara z tuńczyka, awokado i prażonej cebulki wiedziałam, że muszę to danie odtworzyć. Nie byłabym sobą gdybym go nie zmodyfikowała. Zrobiłam więc wersję fit. Zamiast prażonej cebulki dałam mango, całość wyłożyłam na liściach szpinaku i przygotowałam sos z oliwy, musztardy i miodu. Ważne jest by wcześniej doprawić pokrojonego w kosteczkę tuńczyka i zalać go sokiem z połowy cytryny. Wystarczy 100g tuńczyka, połówka awokado i połówka mango. Jeśli nie macie tuńczyka możecie zastąpić go łososiem.

tatar-z-tunczyka

Obiad: Pieczony Trewal z batatem

Trewal to moje kolejne odkrycie. Od kilku miesięcy bardzo dbam o to co jem i staram się by produkty pochodziły ze sprawdzonych źródeł. Dlatego jeśli kupuję jakąś rybę sprawdzam czy była hodowana czy złowiona. Unikam ryb hodowanych choć dziś naprawdę nie jest to łatwe. Trewala zawsze kupuję złowionego. Marynuję go solą, pieprzem, czosnkiem niedźwiedzim, pieprzem cytrynowym, granulowanym czosnkiem i słodką papryką. Do środka wkładam plasterki cytryny i łyżkę masła klarowanego. Rybę piekę w 180 stopniach przez ok 35-40 minut. Podaję z pieczonymi batatami i ziemniakami oraz zieloną sałatką.

trewal

Przekąska: Brownie z cukinią

Jest sporo blogów fit, ale mój ulubiony to Codziennie Fit prowadzony przez przekochaną Martę. Nic tak do mnie nie trafia jak jej motywacyjne wpisy. To rozsądne podejście do życia fit. Marta pokazuje jak to robić mądrze i z głową. Przewiduje cheatmeale, rozumie, że czasem mamy gorszy dzień i uczy jak szybko wrócić na dobre tory. Uwielbiam ją!

Marta niedawno pokazała świetny przepis na przepyyyyszne brownie z cukinią. Odsyłam Was do przepisu. Ja nieco ten przepis zmodyfikowałam i zamiast mąki razowej dałam mąkę jaglaną. Zrezygnowałam też z polewy czekoladowej, zamiast niej dodałam rodzynki. Ciasto jest pyszne, czekoladowe, wilgotne i zdrowe! Tylko uwaga, jeden kawałek ma ok. 180kcal. Także spokojnie 😀

przepis-na-brownie-z-cukinia

brownie-przepis

Kolacja: Falafel z sałatką

Kolejne danie, które zrobiłam w tym tygodniu to falafele z przepisu Jadłonomii. Kotleciki są chrupiące z zewnątrz i miękkie w środku, aromatyczne i bardzo sycące. Zrobiłam wszystko tak jak radziła Marta. Cieciorkę namoczyłam przez noc, zmieliłam w maszynce i dodałam łyżeczkę sody. Falafele wyszły idealnie. Jeden ma ok. 180kcal. Mnie by się nasycić wystarczy półtora porcji + sałatka.

Dziś zabieram się za robienie pasztetu z cieciorki, soczewicy i cukinii, w kolejce jest jeszcze ryba po grecku z przepisu mojej mamy. Wpadłam w wir pichcenia i cudownie mi z tym!! Jeśli znacie jakieś blogi ze zdrowymi przepisami (wegetariańskie i wegańskie mile widziane) to koniecznie polećcie!

44 Comments
  1. Ja polecam z wegańkich i wegetariańskich tez Ervegan i naturalnakuchniawegetariańska.blogspot.com

    A twój jadłopsiś przepyszy!Zjadłabym to ciasto i placuszek,falafele także,bo jestem za leniwa żeby je zrobić XD

    1. Ale to jakaś specjalna firma/producent? Nigdy się z taką nie spotkałam, jestem bardzo ciekawa. Jadłospis super, uwielbiam tatary rybne, muszę takiego zrobić niebawem 🙂

  2. sporoboj przepisu na bananowe pnacakesy – 2 banany rozgniecione widelcem, jajko (chociaz pwenie bez tez da rade) i kubek naturalnych wiorkow kokosowych. Jak mam pod reka dorzucam tez mrozone lub swieze borowki. Smaze male placuszki na oleju kokosowym i podjae z joguretm greckim i mango! Mozesz zamiast jogurtu mleczko koksowe i tez bedzie pysznie 🙂

  3. Uwielbiam kulinarne eksperymenty, no i oczywiście zdrowe jedzenie również. Szczególnie do gustu przypadło mi brownie z cukinią, myślę że jest to doskonały pomysł na jednocześnie pyszną i zdrową przekąskę.

  4. Ja ostatnio też eksperymentuję z kuchnią wegetariańską, wegańską i dietą raw. Bardzo ograniczyłam spożycie mięsa a nabiału nie jem ze względu na nietolerancję laktozy. Przepisy świetne – mnie szczególnie zainteresował falafel uwielbiam <3

  5. Powiedz prosze gdzie kupujesz mleko kokosowe 95%? Ja w Piotrze i Pawle kupuje real thai-85% kokos reszta woda i nic poza tym żadnego e. Ale chetnie dowiem sie gdzie nabywasz swoje!😁Poza tym musze powiedzieć ze super wygladasz!;)

  6. Wszystko wygląda bardzo apetycznie. Od jakiegoś czasu również staram się zdrowo odżywiać (wreszcie!) i na moim blogu też pojawił się jadłospis. Zrobiłam też jaglane brownie. Zapraszam w wolnej chwili 🙂

  7. Eliza,najchętniej bym się do Was wprowadziła,jesli codziennie serwujesz takie pyszności! omnomnom <3
    A tak na marginesie,jestem ciekawa,czy Twój mąż jada razem z Tobą,czy może jest z gatunku tych facetów,którzy muszą zjeść treściwie i najlepiej "mięsnie"? I czy gotujesz wtedy dla niego osobno?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>